Polohy a zpusoby milovani
A kdyz dojde k soulozeni, necht srnka obcuje pri hrube rozkosi rozevirajic
stehna. A slonice svirajic je pri rozkosi jemne. Kde shoda, tam spojeni
prirozene. Tim i vysvetleno ,co kobyla. Pritom a milence pridrzovat nohama.
A zejmena pri jemne rozkosi lze uzit umelych pyju a nastavcu.
Srnka obvykle v troji poloze:
rozkvet,
zivani
a poloha kralovny bohu Indrani.
Rozkvet je, kdyz kladouc hlavu nize nazdvihne panev. A necht ponekud
uhyba.
Zivani je, kdyz s panvi pozdvizenou, sikmo ji klonic ocekava.
Poloha kralovny bohu Indrani je, kdyz tisknouc stehna k bokum vlozi
kolena v podpazi; to pouze nacvikem. Voli se i pri rozkosi prehrube.
Pri jemne rozkosi jest obcovat se sevrenou; taktez slonice pri rozkosi
prejemne. Polohy jsou:
skvira,
sverak,
skripec
a kobyli chvat.
Lezi-li oba tisnouce se snozmo, je to skvira. Je dvoji: bocni a hrbetni,
jak se provadi. A lezi-li na boku, ma prilehat k zene zprava; to plati
vzdy a vsude.
Svira-li obe stehna pevneji nez pri skvire, je to sverak.
Zkrizi-li nohy, je to skripec.
Drzi-li ho krute jako kobyla, je to kobyli chvat; to pouze nacvikem
a hlavne v Andhre.
Tolik o zpusobech zlehani Babhravja. Jsou vsak jeste podle Suvarnanabhy.
Zdviha-li obe stehna vzhuru, je to hak.
Drzi-li milenec jeji nohy na svych ramenech, je to rozskleb.
Zkrizi-li je, je to kozelec.
Necha-li jednu natazenu, je to polokozelec.
Ma-li stridave jednu na rameni milencove a druhou natazenu, je to nastipnuty
bambus.
Vlozi-li jednu za hlavu a druhou necha natazenu, je to halapartna;
to pouze nacvikem.
Slozi-li zkrizmo nohy na podbrisku, je to poloha krabi.
Zkrizi-li zdvizena stehna, je to zavora.
Splete-li nohy v uzel, je to poloha lotosova.
Je-li objimana odzadu odvracejic tvar, je to poloha odvracena; to pouze
nacvikem.
A jest se zminit o ruznych polohach milovani ve vode, a to v leze,
vsede a vstoje, nebot snadno je provadet. Tak pravi Suvarnanabha.
Je to vsak zbytecno, nebot vzdelanci je odmitaji. Tak pravi Vatsjajana.
A nyni polohy zvlastni.
Drzi-li navzajem vstoje opreni o zed nebo sloup, je to stojak.
Objima-li pazemi kolem sije o zed opreneho, na jehoz spojenych rukach
usedla hyzdemi, a pohybuje se pohybem chodidel natahnuvsi nohy ke zdi,
je to zaves.
Nebo stoji-li na zemi na ctyrech a on dorazi byci hrou, je to poloha
kravi; tu se laskani provadi na hrbete.
A timtez zpusobem necht se kona to ci ono zvlastni nebyvale spojeni:
psi,
antilopi,
kozi,
a osli pojimani,
kocici mrouskani,
tygri souneni,
sloni hmozdeni,
praseci sukani,
konske obskakani.
Zleha-li najednou dve chtive, je to dvojklan.
Vice-li, je to stado krav.
A cini-li podle toho ve vode jako sloni nebo antilopy, jsou to vodni
hratky.
V panstvi Gramanari, v Zenskem kralovstvi a v Balhice si zeny poruznu
drzi vicero mladiku ve svych komnatach ci jinak a kochaji se s nimi podle
nalady a jak se hodi, jednotlive nebo hromadne. Jeden ji objima, druhy
trtka, jiny se obira stehny, jiny usty, jiny nadry; a tak pasou postupne
se stridajice. Tim je i vysvetleno, co obcovani ve shromazdenich kuben
a v komnatach zen kralovskych.
Ohavna je souloz ritni, provadena v Daksine.
O zpusobech vpochveni a o zenskem milovani po muzsku promluvime dale.
Podle zvirat, podle ptaku naucte se soulozeni;
rozkose sve rozmnozite rozlicnymi polohami.
Kdo dba nalad, zvyku, citu, umi zvolit vhodny zpusob,
mezi zenami se tesi lasce, milosti a ucte.
|