Objeti
A je ctvero obeti, jez prozrazuji lasku mezi dvema, kteri spolu dosud
neobcovali:
dotyk,
natisk,
dotirani,
a primacknuti.
Vyznam nazvu sam vzdy vyjevuje podstatu.
Dotyk je, kdyz se jdouci dotkne pod nejakou zaminkou tela vstric prichazejici
milovane.
Natisk je, kdyz milenka v ustrani, jakoby nevedomky pritiskne nadro
k milovanemu, at stoji, ci sedi, a on ji uchopi v objeti.
To obe tehdy, nejsou-li jeste duverni a domluveni.
Dotirani je, kdyz za tmy v davu nebo o samote pomalu se pohybujice
trou telo o telo po neprilis kratkou dobu.
A primacknuti je, kdyz druh druha pevne tlaci ke zdi nebo proti sloupu.
To obe tehdy, vedi-li uz o vzajemne naklonnosti.
U prilezitosti soulozeni jsou ctyri:
objeti liany,
splh na strom,
sezam a ryze,
mleko a voda.
Objeti liany je, kdyz se milenka vine co liana ke kmeni damaronovemu,
zdvihajic priklonenoutvar k polibkum, slabe stenajic jemu poddana, a hledi
na neco rejcovneho.
Splh na strom je, kdyz vstoupivsi chodidlem na nart milencuv, obmyka
druhou nohou jeho stehno, jednou pazi objima jeho hrbet, druhou pak priklani
rame, a slabe stenajic a vrnic dychti se vysplhat k polibkum.
To obe vestoje.
Sezam a ryze je, kdyz se objimaji, trouce se na luzku s nohama a pazemi
vzajemne propletenymi.
Mleko a vode je, kdyz zaslepeni vasni a nedbajice bolesti k sobe se
tisknou, nohy kolem kycli a tvar k tvari, vsede nebo vleze.
To obe obcujice.
Potud objeti podle Babhravji. Suvarnanabha vsak uvadi navic ctvero
objeti jednotlivych casti tela.
Kdyz stehny svymi ze vsi duse svira jedno nebo obe stehna druhova,
to je objeti stehen.
Kdyz na nej se vedravsi hrube tre kycle o kycle a s vlasy rozevlatymi
ho skrabe, kouse, bije a liba, to je objeti kycli.
Kdyz tihu svych nader slozi na hrud milencovu, to objeti prsou.
Kdyz narazem prilozi usta na usta, oci na oci a celo na celo, to je
objeti cel.
Nekteri mini, ze i hneteni patri k objetim, nebot jde o dotykani. Lec
to nikoli, pro rozdil casu, odlisnost ucelu a nesrovnatelnost. Tak pravi
Vatsjajana.
Vyptavat se na objeti, vypravet ci slyset o nich
zcela staci, aby muze zmocnila se chlipna vasen.
Jeste objeti jsou jina, vhodna k posileni slasti -
v milovani jest je uzit peclive a napadite.
Vsechna nauceni plati, dokud milenci jsou vlazni.
V roztocenem kole chtice poucky se zapomenou. |